حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

ادعای رسانه‌های غربی درمورد تقلب در انتخابات ایران "احمقانه" بود

غربی ها میگویند:

 به نقل از کرسنت آنلاین، رابرت فیسک که تحلیل هایش حوزه خاورمیانه را در بر می گیرد بیش از 30 سال است که در این حوزه فعالیت می کند و در عرصه روزنامه نگاری دارای اعتبار است. گزارش های او در مورد رویدادهای مختلف اغلب منصفانه است.  
 
وی در روز 21 ژانویه در شهر تورنتو در کلیسای جامع آن شهر سخنرانی نمود. جمعیت آن قدر زیاد بود که جای نشستن نبود. فیسک در این نشست به بحث در مورد رویدادهای منطقه، از جمله بیداری اسلامی و وضعیت ایران و مالی نیز پرداخت.  
 
وی این ادعای رسانه های غربی که دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در انتخابات 2009 برنده انتخابات نبوده است را نظریاتی "احمقانه" خواند و اظهار داشت "شناخت ایرانی ها از غرب خیلی بیشتر و بهتر از شناخت غربی ها از ایران است."  
 
وی تاکید کرد که بیداری اسلامی جنبشی خودجوش از درون جوامع اسلامی بوده است.  
 
وی در این باره اشاره کرد که غرب در مورد لیبی مداخله نمود و امروز نیز در حال مداخله و ایجاد آشوب در سوریه است. 

وی در این مورد اشاره کرد که "دموکراسی غربی: از بدترین حکومت های استبدادی در خاورمیانه از جمله دیکتاتوری حسنی مبارک، صدام حسین، معمر قذافی و سایر خودکامگان خاورمیانه حمایت می کردند.

رابرت فیسک همچنین خاطر نشان ساخت که "اسامه بن لادن و القاعده غول های ساخته غرب هستند تا از طریق مطرح کردن آنان قدرتهای غربی بهانه ای برای توجیه اقدامات مداخله جویانه خود پیدا کنند."  

وی اشاره کرد که آخرین نمونه مداخله قدرتهای غربی، تجاوز نیروهای فرانسوی و آمریکایی علیه مالی بوده است.

وی اظهار داشت که فرانسه به بهانه جنگ علیه تروریسم دست به حمله نظامی علیه لیبی زده است و این اقدامی اهانت آمیز از سوی نظامیان غربی بوده است، اقدامی که آنان دهه هاست علیه آن کشور اعمال نموده اند. 

در مورد عربستان سعودی رابرت فیسک اظهار داشت که نمی داند پادشاه بعدی عربستان چه کسی خواهد بود اما اطمینان دارد که منازعات درونی خاندان سعودی شدت می یابد.

رابرت فیسک در مورد سوریه گفت "نکته قابل توجه آنست که اکثریت سنی ها، علوی ها و دروزی ها و سایر فرقه های دیگر سوریه با ارتش آن کشور همدل و همصدا هستند. معارضین سوری در داخل آن کشور هیچ گونه جاذبه ای نزد مردم سوریه ندارند و از طریق سرمایه گذاری سعودی ها، قطری ها و ترک ها دست به اقدامات تروریستی می زنند. در شهر حلب بیش از 70 درصد جمعیت آن شهر هوادار حکومت هستند." فیسک اظهار داشت که این مطلب را یکی از فرماندهان گروههای تروریست سوری اذعان نموده و شخصا به وی گفته است.  
 
رابرت فیسک در مورد نظرات غلط "کارشناسان" غربی اظهار داشت "آنان بایستی دانش خود در مورد تاریخ منطقه را افزایش دهند زیرا تحلیل های آنان بیشتر شبیه نظرات دانش آموزان مدرسه ابتدایی است. آنان از ضدیت مردم خاورمیانه با مداخلات غرب بی اطلاع اند و اینکه حتی اگر غربی هم از این مسئله چشم پوشی کنند ملل خاورمیانه تجاوزات غربی ها را فراموش نخواهند کرد." 

فیسک "هراس" تحلیلگران غربی از احزاب اسلامی را مورد تمسخر قرار داد. وی در این باره اظهار داشت که اکثر مردم در خاورمیانه مسلمان هستند و بطور طبیعی به سوی احزاب اسلامی گرایش دارند. فیسک در مورد انتقادات غربی ها از احزاب اسلامی این پرسش را مطرح می سازد که "در دو کشور ایتالیا و آلمان احزاب دموکرات مسیحی وجود دارند اما هیچکس اعضای آن را متهم به آغاز جنگ صلیبی نمی کند در حالیکه زمانی که مسلمانان احزاب اسلامی را تاسیس می کنند زنگهای هشدار فورا از سوی پایتخت های کشورهای غربی به صدا در می آیند." 

فیسک همچنین اظهار داشت که اردن می تواند بستر پیروزی بیداری اسلامی باشد. این روزنامه نگار باسابقه غربی همچنین افزود "مسلمانان نبایستی از غرب الهام بگیرند و چشمانشان را به کشورهای غربی بدوزند. ما در غرب ایمان و باورمان به خدا را از دست داده ایم. برای مسلمانان خدا امری واقعی است، آنان ایمانشان را از دست نداده اند." 




گروه وبلاگ نویسی شهر خدا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد