حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه‌گانه:

ممکن است کاندیدای نهایی 1+2، از بین اعضا نباشد/

 هر یک از نامز‌دها تیم تبلیغاتی خود را دارند









رییس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه گفت: سه عضو این ائتلاف برای انتخاب یک فرد توانمند و صالح که بتواند آرای عمومی را جذب کند پیمان بسته‌اند؛ حال این فرد از میان خود آنها باشد یا از میان گزینه‌های دیگر.


رییس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه گفت: سه عضو این ائتلاف برای انتخاب یک فرد توانمند و صالح که بتواند آرای عمومی را جذب کند پیمان بسته‌اند؛ حال این فرد از میان خود آنها باشد یا از میان گزینه‌های دیگر.

حسین مظفر در اولین نشست رسانه‌ای خود به عنوان رییس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان، گفت: انقلاب اسلامی تاکنون توانسته است از گردنه‌های سخت و دشوار عبور کند، گرچه دشمنان در این سالها توطئه‌های فراوانی علیه انقلاب داشته‌اند ولی خوشبختانه این توطئه‌ها به نتیجه نرسیده است.

اهم سخنان رییس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه در ادامه به نقل از ایسنا می آید:

    ( با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 ) ملت ما نشان داد که با درایت و هوشمندی می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و ما این را در حماسه 9 دی مشاهده کردیم و اینکه چگونه مردم با حضور باشکوه خود افتخار دیگری را آفریدند.

    ما در حال حاضر در شرایط تهدید و تحریم قرار داریم و انتخابات سال آتی، پس از فتنه 88 انجام می‌شود و چشمان خیلی از بدخواهان نظام ناظر بر این است که مشارکت مردم در انتخابات چگونه خواهد بود و شور و اشتیاق مردم برای حضور به چه میزان است.

    ان‌شاءالله در انتخابات 92 ملت ما حماسه دیگری را خواهد آفرید. ما وظیفه داریم که در راستای وحدت و ائتلاف در جریان اصولگرا حرکت کنیم و به نظر من یکی از آسیب‌هایی که ممکن است جامعه با آن روبرو باشد تشتت آرا و اختلاف در بین نخبگان است و ائتلاف سه‌گانه درصدد است که انسجام و یکپارچگی در جریان اصولگرا و نخبگان آن ایجاد کند و از طرف دیگر موجب ایجاد امید و نشاط در بدنه اجتماع شود تا مردم حضوری باشکوه در انتخابات داشته باشند.

در واقع مکانیزم ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در راستای انسجام و وحدت در جریان اصولگرا و نخبگان و ایجاد امید و نشاط در بدنه مردم حرکت می‌کند تا مردم انتخابی مناسب و اصلح داشته باشند و از طرف دیگر شاهد حضور باشکوه مردم در این عرصه باشیم.

( در پاسخ پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه نامزد نهایی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با چه مکانیزمی انتخاب خواهد شد و آیا نظرسنجی، یکی از مکانیزم‌های اصلی خواهد بود یا نه؟) ما در این زمینه کمیته‌ای به نام کمیته نظرسنجی ایجاد خواهیم کرد که البته جلساتی را نیز داشته است و در واقع یکی از مکانیزم‌های مهم برای انتخاب کاندیدای نهایی این است که بسنجیم در کف بدنه اجتماعی اقبال عمومی به سمت کدام کاندیدا بیشتر است و در واقع بررسی کنیم نامزدی که شایستگی لازم را دارد، چقدر با اقبال عمومی مواجه می‌شود و همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در این زمینه، نظرسنجی است.

نوع، محتوا، زمان و مکان نظرسنجی هم مهم است. نتایج حاصل از نظرسنجی در قالب شورایی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به تصمیم برسیم.

این ائتلاف آمادگی تفاهم با همه اصولگرایان را دارد و مکانیزم‌هایی را نیز در این زمینه در نظر خواهد داشت. ما از هر نامزدی که وارد عرصه انتخابات شود استقبال و زمینه را برای تفاهم با ائتلاف باز می‌کنیم و مکانیزم نوع تعامل را نیز دقیقا مشخص خواهیم کرد.

این ائتلاف دارای مزایایی است. این ائتلاف تاکیدی بر این مساله ندارد که فقط از میان اعضای خود کسی را انتخاب کند. این ائتلاف با توجه به مکانیزم‌هایی که در نظر دارد، از بین کاندیداهای خود یا سایر نامزدها که دارای شایستگی لازم باشند گزینه نهایی خود را معرفی می‌کند و سپس تمام ائتلاف در جهت حمایت از آن فرد بسیج می‌شوند.

( در پاسخ به این پرسش که گزینه نهایی خود را چه وقت مشخص خواهید کرد؟)‌ در این ارتباط زمان‌های مختلفی مطرح شده است. البته هنوز به تصمیم نهای نرسیده‌ایم. عده‌ای معتقدند که تا پایان سال معرفی شود، عده‌ای می‌گویند بعد از ثبت‌نام‌ها و عده دیگری بحث معرفی کاندیدای نهایی قبل از ثبت‌نام کاندیداها را بیان می‌کنند. تصمیم نهایی در این زمینه با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی که جامعه در آن قرار دارد، صورت می‌گیرد و ما باید به گزینه‌های مختلفی در این ارتباط توجه داشته باشیم. ما فکر می‌کنیم که اکنون برای معرفی کاندیدای نهایی زود است و باید اجازه داد که مقداری زمان بگذرد.

کسانی که قرار است نظرسنجی انجام دهند نسبتی با نامزدها نخواهند داشت. البته در کمیته‌ای که نتیجه نظرسنجی در آن مطرح می‌شود، شاهد حضور ترکیبی از نامزدهای مختلف خواهیم بود.

تصمیم نهایی که ائتلاف می‌گیرد، خارج از وجدان عمومی جامعه و بدنه اجتماع نخواهد بود و ما معیارهای مختلفی را در بررسی کاندیداها مورد توجه قرار خواهیم داد که یکی از آنها بحث کارآمدی و توانمندی است.
 
این ائتلاف بر مبنای سهم‌خواهی و باج‌دهی شکل نگرفته و اعضای آن آمادگی عبور از خود را دارند و در ضمانت اجرایی که ما در پیش گرفته‌ایم، تردیدی وجود ندارد. این سه شخصیت که در ائتلاف حضور دارند، بر اساس میثاقی که بسته‌اند، حاضرند بدون سهم‌خواهی و با رضایت خود در راستای معرفی کاندیدای نهایی و اصلح حرکت کنند و همان‌طور که اشاره شد، سهم‌خواهی مطرح نیست و اعتبار و ضمانت آن پایدار است.

(درباره پیشنهاد آیت‌الله یزدی مبنی بر این‌که نامزدهایی که انتخاب نمی‌شوند، به عنوان وزیر در کابینه فردی که انتخاب می‌شود، مشغول به کار شوند) البته این موضوع الزام‌آوری نیست و خارج از انتظار هم نیست و ممکن است اتفاق بیافتد و نامزدهایی که مطرح هستند، در مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی دولت آینده مسئولیت بگیرند، ولی این به عنوان یک حق تلقی نمی شود.

(در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا این مجموعه آمادگی تعامل با کاندیداهای دولت را دارد یا نه؟) همانطور که اشاره کردم، ما آمادگی تعامل با همه جریان اصولگرا را داریم و مرزبندی در این زمینه نداریم و همان‌طور که گفتم ، باید شیوه‌ها و معیارهایی نیز برای این تفاهم در نظر گرفته شود.

( در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا آقای حدادعادل اعلام کرده که او و دو گزینه دیگر در این ائتلاف 60 درصد آرای جامعه را دارا می‌باشند) واقعیت این است که شخصیت‌هایی که در این مجموعه حضور دارند در جامعه دارای ظرفیت هستند و منظور آقای حدادعادل این نبوده که فقط ما هستیم و دیگران نیستند، بلکه منظور ایشان این بوده که این ائتلاف قدرت جذب بخشی از ظرفیت جامعه را دارد و این بیانگر اعتبار این مجموعه است.

ائتلاف ما یک ائتلاف سه‌گانه است. تاکنون هیچ کدام از نامزدهای این ائتلاف به نفع دیگری کنار نرفته‌اند و سخنانی مبنی بر این‌که دو نفر از کاندیداها در این جریان فرعی هستند و یکی اصلی،‌ درست نیست و همان‌طور که اشاره کردم اعضای این ائتلاف طبق میثاقی که بسته‌اند، هر کدام ازکاندیداها با ظرفیتی که دارا می‌باشند، آمادگی و تفاهم لازم برای معرفی کاندیدایی که صالح و شایسته است، را دارد.

آقای عسگراولادی از شخصیت‌های اصیل انقلاب هستند و ایشان اظهارنظر شخصی خود را مطرح کردند و منصفان عمومی جامعه برداشت توطئه‌آمیز از صحبت‌های ایشان یا بحث تطهیر فتنه را نمی‌کنند و ایشان برداشت شخصی خود را مطرح کردند.
    این نظرسنجی که آقای حدادعادل به آن اشاره کردند، از سوی این ائتلاف صورت نگرفته و شاید جای دیگر این نظرسنجی را کرده‌اند و ایشان بر اساس آن این صحبت‌ را بیان کرده‌اند.

هر یک از نامزدها تیم انتخاباتی جدای خود را دارند و ائتلاف در این مقطع وارد تیم‌های تبلیغاتی نامزدها نخواهد شد و کار آن، کار کلان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است و همچنین تعیین مکانیزم برای رسیدن به نامزد واحد است و وارد بحث انتخاباتی یک نامزد نمی‌شود، ولی در آخر که به یک کاندیدای واحد رسید، تمام ظرفیت خود را در آن مسیر و حمایت از آن کاندیدا به کار خواهد برد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد