حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

ولایتی و حدادعادل تشریح کردند:

ولایتی و حدادعادل تشریح کردند
 آخرین خبرها از ائتلاف سه گانه اصولگرایان








ولایتی و غلامعلی حدادعادل از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان ابعاد جدیدی از این ائتلاف انتخاباتی را تشریح کردند.

علی اکبر ولایتی در خصوص برنامه خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما با دو نفر دیگر از دوستانمان یعنی آقایان محمدباقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل قراری گذاشته ایم که به اتفاق هم در جهت وحدت اصولگرایان تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار ما بر این است که در نهایت یک نفر از بین ما انتخاب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 شود و دو نفر دیگر از او حمایت کنند.
عضو ائتلاف سه گانه افزود: در نهایت هر کس که براساس اتفاق انتخاب شود در هنگام اعلام کاندیداتوری تیم خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری و کابینه به مردم معرفی خواهد کرد.
ولایتی که با شبکه المیادین گفت و گو می کرد افزود: این یک پدیده جدید و مهم است که در نهایت به نفع کشور باشد و امیدواریم با این روند انتخابات خوبی داشته باشیم.
غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این مورد گفت: وحدت امری عقلایی، دینی و شرعی است. هر جا که از وحدت فاصله گرفتیم چوبش را خوردیم، چرا که امام (ره) و رهبری نیز همواره به این موضوع در همه زمینه ها تأکید کرده اند.
وی با اشاره به شکل گیری کمیته سه گانه اصولگرایان تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است، در این انتخابات شخص محور است، ما با تجربه ای که داشتیم گفتیم چرا جریانات تصمیم گیری کنند ما خودمان شاید راحت تر بتوانیم قضیه را حل کنیم.
عضو کمیته سه گانه اصولگرایان ادامه داد: از 2-3 ماه پیش وقتی در نظرسنجی ها معلوم شد که نزدیک به 60 درصد آرا برای این 3 نفر است، گفتیم یکبار هم برای خدا بیاییم دور هم بنشینیم و باهم وحدت کنیم. فعلا 2-3 ماهی است که حول این محور باهم گفت وگو می کنیم. امیدواریم این تجربه ناموفق نباشد و یک ساز و کاری پیدا کنیم تا بتوان از این ائتلاف به وحدت رسید.
این نماینده مجلس در جمع حقوقدانان بسیجی سراسر کشور ادامه داد: قبول داریم که رقبای اصولگرایان مایل به تکثر اصول گرایان هستند. وقتی قرار باشد که در میان اصولگرایان به 10 نفر رای داده شود، احتمال شکست اصولگرایی بالا می رود، ما اگر نمی خواهیم تجربه های تلخ تکرار شود، اینجا میدان امتحان است.
وی با بیان این که اکنون یک موضوعی که وجود دارد و جبهه پایداری بر سر آن اصرار دارد این است که این جبهه به دنبال اصلح است، عنوان کرد: اما اگر فردی اصلح بود ولی رای نیاورد چه کار می توان کرد و خدای ناکرده باعث شود هیچ اصولگرایی در هیچ سطحی از اصولگرایی با هیچ درجه ای موفق نشود. در سیاست تصمیم گیری میان خوب و بد نیست. گاهی ممکن است این اشکال داشته باشد و آن یکی نیز اشکال داشته باشد، ولی اشکال یکی کمتر از دیگری باشد.
حدادعادل خاطرنشان کرد: همانطور که قبلاً گفته شد درب ائتلاف بسته نیست، اگر فرد دیگری در نظرسنجی اصولگرایان ممکن است رای قابل توجه داشته باشد، چه اشکالی دارد. نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ارث پدر کسی نیست. این اضلاع 1+2 را نیز ما درست نکردیم، رسانه ها درست کردند.
 


منبع:روزنامه ی کیهان 30/10/91شنبه

نویسنده : سالار دیانت پور

گروه وبلاگ نویسی شهر خدا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد