حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

حـــــرف حساب

حرف حساب داری اینجا بزن . . .

نجوم برای کودکان






سلام دوستان آسمونی عزیز،

من هم مثل تمام شما دوستان منجم، یک آماتور نوجوان یا شاید جوان هستم و تا قبل از اینکه با انجمن نجوم آماتوری ایران آشنا بشوم سرگشته و ناراحت بودم از این موضوع که چرا در هیچ مرکزی نمی توانم علایق خود را دنبال کنم و چرا توی یک شهر به این بزرگی هیچ مکانی نیست که بتوان برای رصد به آنجا رفت...

 این موضوع ادامه داشت تا زمانی که من با جناب آقای مهندس عتیقی مسؤول انجمن آشنا شدم و از آن پس با کمک ایشان عضو جمعی صمیمی و گرم همچون گروه منجمان آماتور انجمن نجوم آماتوری ایران شدم، و در آنجا بعد از گذراندن یک دوره آموزش نجوم تازه احساس کردم که من هم می توانم بگویم بالای سرم و در این آسمان زیبا چه می گذرد!

این مطالب را در آغاز گفتم تا دوستانی که به تازگی نجوم آماتوری را آغاز کرده اند از این موضوع مأیوس نباشند که چون اطلاعات کافی در این مورد ندارند، پس نمی توانند به جمع صمیمی ما بیایند و شروع به فعالیت کنند! پس این را بدانید که به هیچ وجه این گونه نیست و هر کسی که می خواهد به جمع ما بیاید تنها باید علاقه مند باشد و هیچ چیز دیگری لازم نیست! این بخش از انجمن سعی دارد با زبانی ساده به بیان و توضیح مسایل پایه ای نجوم و تفسیر اخبار جدید در دنیای نجوم با بیانی ساده و روان بپردازد، و به همین دلیل سعی کردیم تا در آغاز با ساده ترین اما مهمترین مبحث در نجوم رصدی آماتوری شروع کنیم یعنی شناخت صورتهای فلکی.

این بخش متعلق به تمام کودکان و نوجوانان است و هر کسی با هر سلیقه و سنی می تواند مطالب در خواستی خود را اعلام دارد تا ما در این بخش به توضیح آنان نیز بپردازیم.

دوستان عزیز همگی شما این را می دانید که ما تا بحال تنها مصرف کننده علم کشورهای پیشرفته بوده ایم، و به همین سبب انجمن نجوم آماتوری ایران سعی دارد تا با استفاده از مطالبی ساده و جذاب جامعه نجوم ایران را افزایش دهد، تا ما هم بالاخره بتوانیم اسمی در میان منجمان آماتور دنیا داشته باشیم،  و با توجه به این مهم همه در گروه کودک و نوجوان انجمن دست در دست هم داده ایم تا بتوانیم منجمان کوچک کشورمان را بیش از پیش علاقه مند به این شاخه از علوم بکنیم.

ما بخشهای مختلفی را برای این بخش از سایت در نظر گرفته ایم و بسیار خوشحال می شویم تا شما عزیزان ما را در هرچه زیبا تر و فعال تر شدن این بخش یاری کنید.

آسمون پر ستاره ای داشته باشید     

kids@iaas.ir



گروه وبلاگ نویسی شهر خدا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد